luni, 29 decembrie 2014

Produse pentru ingrijirea unghiilor

Ce vrei sa te faci cand te faci mare? ma intrebau adultii cu care ma intalneam, fie ca veneau ca musafiri in casa noastra, fie ca mergeam in vizita la ei alaturi de parinti. Invariabil, raspunsul meu era "profesoara". De unde si pana unde imi intrase in cap aceasta idee? Simplu: din ceea ce vedeam la scoala, mi se parea ca profesoara avea un serviciu atat de placut - intra in clasa, ne saluta, ne controla sa vada daca aveam batiste curate si unghiile taiate, apoi ne dadea o lucrare de control si in timpul pe care elevii il acordau extemporalului ea isi admira unghiile perfect ingrijite, isi pudra nasul sau isi mangaia parul frumos aranjat. Normal ca mie, copil fiind, mi se parea a fi cea mai frumoasa meserie din lume. Sincera sa fiu, inca mi se mai pare, desi acum stiu mult mai multe despre meseria de profesor. 

Important este ca mi-a intrat in cap, inca de cand eram copil, ca omul trebuie sa isi ingrijeasca unghiile asa cum isi ingrijeste orice alta parte a corpului, caci unghiile curate
tin unele boli la distanta si lasa o impresia buna asupra celor cu care intram in contact. Imi amintesc si acum ca mama ne invata cand eram domnisoare, pe mine is pe sora mea, sa ne uitam in primul rand la unghiile unui om, daca vrem sa stim mai multe despre el, caci unghiile sunt un soi de carte de vizita ce spun foarte multe dintr-o singura privire. Nu am uitat si, in timp, am invatat sa deosebesc o unghie murdarita intamplator cu cateva minute inainte si o unghie care nu a vazut forfecuta, pila, apa si sapunul de cine stie cate zile sau chiar saptamani.

Tot timpul a fost cel care si-a pus amprenta asupra gandirii mele, ajutandu-ma sa inteleg ca, oricat de frumoasa si importanta ar fi meseria de dascal, este atat de prost platita, incat putine invatatoare sau profesoare isi mai permit astazi sa isi aranjeze unghiile la un salon specializat. Din cate inteleg de la persoanele din acest domeniu, cele mai multe doamne din sistemul bugetar prefera sa invete singure cum se pun unghii false, cum se face pictura pe unghii, ce inseamna geluri uv, ce sunt tipsurile transparente si apoi se ingrijesc singure la domiciliu, cu produse comandate de pe www.diamondnails.ro. In afara de faptul ca nu toti suntem buni artizani si nu toti putem invata o asemenea meserie, in afara de timpul dedicat ingrijirii laborioase a unghiilor, as spune ca nici macar nu e un lucru atat de rau sa faci totul cu mainile tale sau cu ajutorul unei prietene, a unei surori sau nepoate dornica "sa se dea artista". 

Aveam candva o astfel de prietena. Ea era cea se documenta si ne tinea la curent cu tot ce aparea nou in legatura cu lacurile de unghii, cu modelele ce se purtau vara/iarna, cu forma cea mai la moda si tot ea era cea care ne ajuta sa aratam mereu ca niste adevarate doamne, cu unghiile ingrijite si bine aranjate. Din pacate pentru mine, de cativa ani s-a maritat si a plecat departe de orasul meu. Tot de cativa ani petrec foarte mult timp la calculator, motiv pentru care am ales sa imi pun unghii false sau sa le aranjez modern numai la ocazii speciale, cum sunt sarbatorile de iarna, ziua mea, o petrecere cine stie unde... Abia astept sa fac niste poze, sa vedeti si voi cum vor arata unghiile mele in noaptea de revelion. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu